Marabou firade under 2016 sina 100 år genom helårsengagemanget Kramkalas. Kampanjen gick ut på att Marabou, under ledning av dockan Barbro, skänkte en krona till Rädda Barnen för varje krambild som lades upp med #kramkalas.
Under hösten 2016 bjöd Marabou genom butikskampanjer och tävlingar in konsumenter från Sverige, Finland, Danmark och Tyskland till den stora finalen och 100 års jubileet.
Aktivering/Lösning
Globens Annexet byggdes om till ett tivoli och en teater – en Marabou värld där bjöds på underhållning, tivoliattraktioner och massor av choklad.
Tillsammans med några av landets ledande musikproducenter, koreografer och musikalartister skapade vi en tidsresa om visionen för Marabous grundare Johan Throne Holst, om chokladfabriken och hur showens huvudperson Agnes och hennes familj genom 100 år präglats av glädjen med Marabou.
För att addera till den magiska kvällen bjöds Mathias Rasmussen från Danmark, Suvi Åkerman från Finland och svenska The Foo in till firandet på scen. Sist men inte minst presenterades vad Marabous Kramkalas bidragit med till Rädda Barnen – 1 000 000 kronor.