Bakgrund
Varje dag passerar ca 200 000 personer Sergels Torg i centrala Stockholm. Tänk vad en gräsmatta kan sprida för glädje och gemenskap, likt en levande plats i ett bostadsområde.
Det var precis detta vi byggde denna aktivering på när NCC Fastigheter 2016 bytte namn till Bovana. Orden ”Bo” och ”Nav” symboliserar hemmet och den levande platsen runt omkring oss, vilket formar det arbete Bonava gör. De bygger inte endast hus, utan skapar hem och områden där människor lever sina liv.
Aktivering/Lösning
Då Sergels Torg symboliserar liv och rörelse skapade vi ett tillfälligt grönområde mitt i city genom att lägga 2000 kvm gräs i samband med Bonavas VIP-säljstart av fem nya bostadsområden i Stockholms utkanter.
Genom facebookeventet ”Picknick på Sergels Torg” spreds informationen om eventet som var öppet för alla att släppa loss, spring barfota, sparka boll eller bara njuta på. Dessutom anordnade vi en aktivering där VIP-kunderna kunde uppleva de nya områdena genom VR (Virtual Reality) på Kulturhusets tak. Denna aktivering fick stor spridning i media och casefilmen har visats fler än 220 000 gånger på YouTube.
Bonava november 21st, 2018Anton Wase