Bakgrund
När Försvarsmakten ersatte värnpliktsutbildningen med en ny frivillig grundutbildning presenterades det nya kampanjmanéret ”Välkommen till vår verklighet” för att rekrytera en ny målgrupp.
Aktivering/Lösning
För att den nya och expanderade målgruppen skulle få uppleva det nya budskapet fick vi i uppdrag att samla 120 informations- och rekryteringsofficer till en marknadsdag för kommande år. Marknadsdagen där det nya budskapet presenterades genomfördes på Biopalatset SF Sergel, en venue som medvetet valdes baserat målgruppens överrepresenterade intresse för film (Kantar SIFO).
Vi paketerade och producerade även Försvarsmaktens konferens med ansvar för talare, innehåll, registrering och konferensteknik. Utöver detta tog vi fram Försvarsmaktens hela evenemangsutrustning i 42 enheter till alla regementen samt satte ihop presentationen inför konferensen. Vi tog även fram en deltagarundersökning för konferensen som gav oss direkt feedback på respektive områdes relevans och kvalitet.
Försvarsmakten mars 13th, 2019Anton Wase