Utmaning
Marabou firar 100 år 2016 med ett kramkalas, skapa en aktivering som för människor samman och som en del av Marabous CSR arbete ge bidrag till ett välgörande ändamål i form av en gåva till Rädda Barnen. Att lyfta fram ”Internationella Kramdagen” som ett startskott för kampanjen som ska fortlöpa under resten av året. Skapa aktiveringar över Norden samt få folk att förstå vad som händer när vi kramas, att faktiskt kramas därefter och sprida detta i sociala medier.
Aktivering/lösning
Startskottet kampanjen gick av stapeln på ”Internationella Kramdagen” på utvalda knutpunkter i Helsingfors, Köpenhamn, Stockholm, Göteborg & Malmö . Choklad & kramar delades ut till resenärer med information om #kramkalas kampanjen samt de fysiologiska effekterna av att kramas. Alla mottagare uppmanas dela sina krambilder under #kramkalas där varje bild resulterar i en donerad krona till Rädda Barnen. Kampanjen hade understöd av annonsering i t.ex. tunnelbanan och morgonpress.
Marabou Internationella Kramdagen november 21st, 2018conceptadmin