
Bakgrund
Mercedes-Benz gick 2017 för första gången in som stolt partner till festivalen Summerburst som i juni varje år levererar elektronisk topmusik i Göteborg och Stockholm. Summerburst är en 2-dagarsfestival med inriktning på elektronisk dansmusik som sprider glädje för alla som älskar housemusik, häftiga produktioner och magiska upplevelser. .Syftet med sponsorskapet är att öka attraktionskraften för Mercedes-Benz varumärke hos den yngre generationens bilägare och förare.
Aktivering/Lösning
Förutom att ansvara för festivalens courtesy-bilar exponerades 2017 bilen ”The Green Hell”, mer känd som Mercedes-Benz AMG GT R. I musikens och stämningens namn delade vi ut Mercedes-brandade LED-armband som regerar och lyser i takt med musikens bas. I ett hav av blinkande armband kunde besökare till festivalen i både Göteborg och Stockholm bada i stjärnljus tillsammans med sina favoritartister. Under Summerburst 2018 byttes inriktningen och sponsorskapet fokuserade på exponeringen av nya Mercedes A-Klass. För att driva besökare till Mercedes yta byggde vi en urban louge på festivalens VIP-område för deltagarna att umgås i. Vi byggde även ett pingisbord dit besökarna lockades och njöt av första parkett till musik och en färgglad fotovägg signerad ”Hey Mercedes!”.


