Marabou | Mello
Med ledord som glädje och generositet går Marabous varumärke hand i hand med Melodifestivalen och den folkfest som äger rum från februari till mars varje år. Syftet är att verka för att Marabou ska bibehålla sin position som ett av Sveriges mest älskade varumärken. Uppdraget, som Concept Store varit med och aktiverat sedan 2013, var att kreera och genomföra en underhållande aktivering för Marabou som attraherar besökarna samt bidrar till en starkare upplevelse av Melodifestivalen.
Konceptet har finjusterats från år till år för att passa Marabous kommunikativa utmaningar men grunden till monterytan etablerades tidigt med Marabou-gula upplysta ledväggar som lyste upp arenafoajén och har bidragit till att synliggöra Marabous närvaro för besökaren. Marabous aktivering under Melodifestivalen är extremt stark och toppar Upplevelseinstitutets sponsormätningar år efter år.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|
![]() | ![]() |