top of page
Mercedes-Benz | EQ Experience Center

Concpet Store fick uppdraget att ta fram ett lanseringskoncept för den helelektriska Mercedes EQC på den svenska marknaden. 

Efter en segmenteringsanalys stod det klart att målgruppen Curious Car Lover var de personer vi skulle rikta oss till. En målgrupp, som utöver att vara detaljorienterad och gilla bilar, lever ett mycket upptaget liv. 

 

Att byta till elbil innebär dock att betydligt många fler frågetecken måste rätas ut innan ett beslut kan tas - hur lång räckvidd har bilen, hur lång är den dagliga pendlingen, var och hur laddar jag bilen. Detta är bara några av de frågetecknen i och med införskaffandet av en elbil. Inom bilbranschen är det väldigt viktigt att få konsumenten att provköra och speciellt viktigt var det för elbilar då det var en helt ny upplevelse.

 

Målet med kampanjen var att:

- skapa kännedom om Mercedes-Benz elektrifiering och specifikt kännedom om EQC. 

- skapa provkörningar 

- öka attraktionskraften i varumärket Mercedes-Benz.

©2023 Concept Store

bottom of page